Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
internetového obchodu www.boukal.cz
Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.boukal.cz.
Podmínky blíže upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího
a jsou určené výhradně pro internetový prodej zboží.
Nákupem na internetovém obchodě www.boukal.cz uzavíráte Kupní smlouvu.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) nám stanoví obsah této smlouvy.
Souhlas s obchodními podmínkami
Vytvořením a odesláním objednávky (kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“)
se pro vás tyto VOP stávají závazné, více viz Bod 2.1.7. Součástí jsou zejména
Reklamační řád, Podmínky ochrany osobních údajů, Způsoby dopravy a platby a další.
Obsah VOP
1. Základní informace
1.1 Základní definice
1.1.1 Kupující
1.1.2 Prodávající
1.1.3 Cena
1.1.4 Cena za dopravu
1.1.5 Celková cena
1.1.6 DPH
1.1.7 Faktura
1.1.8 Objednávka
1.1.9 Uživatelský účet
1.1.10 Zboží
1.1.11 E-shop
1.1.12 B2B
1.2 Kontaktní údaje
1.2.1 Právní informace o společnosti
1.2.2 Provozovna / kamenné prodejna
1.2.3 Internetový obchod
1.3 Logo společnosti
1.3.1 Základní používaná loga
1.4 Uživatelský účet
1.4.1 Registrace a přihlášení
1.4.2 Údaje o kupujícím
1.4.3 Přístup k účtu
1.4.4 Zabezpečení účtu
1.5 VIP klub
1.5.1 Obecná pravidla věrnostního VIP klubu
1.5.2 Úrovně VIP klubu
1.5.3 Přičtení objednávky do účtu kupujícího
1.5.4 Zrušení VIP členství
2. Proces nákupu zboží
2.1 Nákup prostřednictvím E-shopu
2.1.1 Technické Informace o zboží
2.1.2 Košík
2.1.3 Oblíbené
2.1.4 Informace od kupujícího
2.1.5 Ceny E-shopu
2.1.6 Náklady na doručení
2.1.7 Potvrzení objednávky
2.1.8 Změny objednávky po dokončení objednávky (uzavření kupní smlouvy)
2.1.9 Platba za objednávku
2.2 Nákup prostřednictvím B2B
2.2.1 Ceny B2B
2.3 Slevové kódy
2.3.1 Slevové poukázky / dárkové karty
2.3.2 Slevové kupóny
3. Objednávání a doručování zboží
3.1 Kupní smlouva
3.1.1 Uzavření smlouvy
3.1.2 Postup uzavření Kupní smlouvy
3.2 Doručení Zboží
3.2.1 Vlastnické právo ke Zboží
3.2.2 Nepřevzetí Zboží Kupujícím
3.3 Zrušení Objednávky a odstoupení od Smlouvy
3.3.1 Odstoupení od Smlouvy ze strany Kupujícího
3.3.2 Vrácení peněz Kupujícímu po odstoupení od Kupní smlouvy
3.3.3 Odstoupení od Smlouvy ze strany Prodávajícího
4. Práva a povinnosti z vadného plnění
4.1 Jakost Zboží
4.1.1 Jakost Zboží při převzetí
4.1.2 Upozornění na Vadu Zboží
4.1.3 Práva a povinnosti Prodávajícího při upozornění na Vadu Zboží
4.1.4 Zboží s digitálními vlastnostmi
4.1.5 Opakovaná/podstatná vada
4.1.6 Záruka na Zboží nad rámec odpovědnosti
5. Reklamační řád
5.1 Všeobecná ustanovení
5.1.1 Vrácení Zboží do 14 dní bez udání důvodu
5.1.2 Náklady vynaložené na vrácení Zboží
5.2 Délka záruční doby
5.3 Záruční podmínky
5.3.1 Neplatnost nebo zánik záruky
5.4 Postup vyřízení reklamace
5.4.1 Uplatnění reklamace
5.4.2 Prokázání nákupu Zboží u Prodávajícího
5.4.3 Písemné potvrzení o převzetí zboží k reklamaci
5.4.4 Písemné potvrzení o uplatnění reklamace
5.4.5 Odstranění vady v rámci reklamace
6. Ochran osobních údajů
6.1 Správa osobních údajů
6.1.1 Správce osobních údajů
6.1.2 Účel zpracování, rozsah osobních údajů a právní základ pro zpracování
6.1.3 Kategorie příjemců/příjemci osobních údajů
6.1.4 Doba uložení osobních údajů
6.1.5 Plátci DPH
6.1.6 Práva kupujícího ve vztahu k osobním údajům
6.1.7 Cookies
7. Řešení sporů
7.1 Vzájemné spory
7.1.1 Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím
8. Ostatní
8.1 Zpětný odběr
8.1.1 Zpětný odběr elektrozařízení a jiného Zboží
8.2 Závěrečná ustanovení
8.2.1 Neuvedené záležitosti ve VOP
8.2.2 Změny Obchodních podmínek
1. Základní informace
1.1 Základní definice
1.1.1 Kupující
Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je firemní nebo nefiremní zákazník (dále jen „Kupující“), který v rámci E-shopu nebo B2B potvrdil a odeslal závaznou objednávku.
1.1.2 Prodávající
Prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel, který na rozdíl od kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání (dále jen „Prodávající“).
1.1.3 Cena
Cena je finanční částka, kterou bude kupující hradit za Zboží.
1.1.4 Cena za dopravu
Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení.
1.1.5 Celková cena
Celková cena je součet Cen za Zboží, dopravu a platbu.
1.1.6 DPH
DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů.
1.1.7 Faktura
Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu.
1.1.8 Objednávka
Objednávka je závazný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží mezi Kupujícím a Prodávajícím.
1.1.9 Uživatelský účet
Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv, případně dalších informací o Vaší činnosti na E-shopu;
1.1.10 Zboží
Zbožím je míněno vším, co můžete nakoupit na E-shopu.
1.1.11 E-shop
Internetový obchod zřízený za účelem prodeje Zboží s maloobchodními cenami (MOC).
1.1.12 B2B
Internetový obchod zřízený za účelem prodeje Zboží s velkoobchodními cenami (VOC).
1.2 Kontaktní údaje
1.2.1 Právní informace o společnosti
· Název: BOUKAL s.r.o.
· Sídlo: Partyzánská 108, 436 01, Litvínov
· IČ: 04229282
· DIČ: CZ04229282
· OR: Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ústí nad Labem, C 35972
· Telefon: +420 702 168 750
· E-mail: objednavky@boukal.cz, info@boukal.cz
· DS: jwj6gag
1.2.2 Provozovna / kamenné prodejna
Partyzánská 108, 436 01, Litvínov
Provozní doba kamenné prodejny: pondělí až pátek, od 7:00 do 16:30 hod.
1.2.3 Internetový obchod
Internetové stránky E-shopu společnosti BOUKAL s.r.o.: https://www.boukal.cz/ a https://www.boukal.sk/.
Provozní doba je 24 h / denně.
V případě výpadku informačního systému nebo zásahu vyšší mocí (např. výpadku elektřiny) nenese společnost BOUKAL s.r.o. odpovědnost za nedodržení provozní doby internetového obchodu.
1.3 Logo společnosti
1.3.1 Základní používaná loga
Od základních tří log jsou odvozeny barevné verze, se kterými se může Kupující setkat například v propagačních materiálech nebo marketingových kampaních. Loga jsou majetkem společnosti BOUKAL s.r.o.
1.4 Uživatelský účet
1.4.1 Registrace a přihlášení
Kupující může přistupovat do svého uživatelského účtu pro registraci a následném přihlášení.
1.4.2 Údaje o kupujícím
Při registraci Uživatelského účtu je povinnost uvádět vždy správné a pravdivé údaje a v případě změny je aktualizovat.
1.4.3 Přístup k účtu
Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
1.4.4 Zabezpečení účtu
Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových údajů je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. Prodávající nenese žádnou odpovědnost v případě jejich zneužití.
Uživatelský účet je osobní, a prodávající tedy není oprávněni umožnit jeho využívání třetím osobám.
1.5 VIP klub
1.5.1 Obecná pravidla věrnostního VIP klubu
VIP členství mohou získat jak firemní, tak nefiremní Kupující.
VIP členství mohou získat pouze registrovaní Kupující.
Úroveň VIP členství je dána splněním podmínek dané úrovně VIP klubu. Podmínky získání VIP členství jsou popsány v VOP Bod 1.5.2.
Výhody a podrobná pravidla VIP klubu jsou pravidelně aktualizována a v platné platném znění zveřejněna na https://www.boukal.cz/vip.
Prodávající si vyhrazuje právo kdykoliv upravit podmínky VIP klubu, včetně změn výše poskytovaných slev. O případných změnách bude kupující informován předem prostřednictvím vhodného komunikačního kanálu.
1.5.2 Úrovně VIP klubu
VIP klubu má 3 úrovně (VIP členství): Bronz / Silver / Gold.
Před prvním nákupem nespadá kupující do žádného VIP členství, tudíž se na něj nevztahují výhody a slevy VIP klubu.
Kupující dosáhne VIP členství:
· BRONZ:první úroveň VIP členství: nejdříve po zaplacení a přičtení objednávky (nebo součtu objednávek) v minimální hodnotě 5.000 Kč s DPHdo registrovaného účtu.
· SILVER: druhá úroveň VIP členství: nejdříve po zaplacení a přičtení objednávky (nebo součtu objednávek) v minimální hodnotě 25.000 Kč s DPH do registrovaného účtu.
· GOLD: třetí úroveň VIP členství: nejdříve po zaplacení a přičtení objednávky (nebo součtu objednávek) v minimální hodnotě 50.000 Kč s DPH do registrovaného účtu.
1.5.3 Přičtení objednávky do účtu kupujícího
Po zaplacení objednávky je do 10 pracovních dnů přičtena celková částka objednávky s DPH do registrovaného účtu kupujícího. Následně je provedena kontrola splnění podmínek VIP klubu.
Do VIP účtu kupujícího se přičítají výhradně objednávky uzavřené přes E-shop, po registraci a přihlášení. Bez přihlášení není možné spárovat odeslanou objednávku s účtem kupujícího.
Spárovat zpětně objednávky odeslané bez přihlášení k Vašemu účtu je možné za podmínky, že je vyplněný stejný fakturační e-mail na objednávce, jako je v registrovaném účtu. Využít po přihlášení do svého účtu můžete formulář v záložce objednávky (https://www.boukal.cz/muj-ucet?sekce=muj-ucet).
1.5.4 Zrušení VIP členství
Prodávající má nárok na nepřičtení hodnoty objednávky do účtu kupujícího, např.:
· Při odstoupení kupujícího od kupní smlouvy do 14 dní.
· Při reklamaci zboží a vrácení peněz kupujícímu.
· Při objednání zboží a nepřevzetí / nezaplacení objednávky.
Ve výjimečných případech má prodávající nárok na zrušení VIP členství nakupujícího, a to např. v případě porušení pravidel VIP klubu, případně při opakovaném porušení VOP.
Kupující má sám možnost zažádat o zrušení VIP členství. Oznámit tak musí svůj požadavek „Technické správě E-shopu“ respektive Správci E-shopu (https://www.boukal.cz/kontakt).
2. Proces nákupu zboží
2.1 Nákup prostřednictvím E-shopu
2.1.1 Technické Informace o zboží
Technické informace o nakupovaném zboží jsou dostupné u každého jednotlivého zboží. Informace o zboží a ceně uváděné Prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby.
2.1.2 Košík
V rámci svého nákupu vkládá Kupující přes tlačítko „Koupit“ vybrané Zboží do Košíku (první krok vyřízení objednávky: „1. Košík“), kde si následně může veškeré své vybrané Zboží nezávazně prohlížet.
V rámci záložky Košíku může Kupující využít vložení Slevového kódu, viz VOP Bod 2.4.
2.1.3 Oblíbené
Kupující má možnost ukládat si nezávazně Zboží do záložky „Oblíbené“.
2.1.4 Informace od kupujícího
Kupující v procesu objednávky uvede své identifikační a kontaktní údajem, a to Základní kontakt / Fakturační adresu / Doručovací adresu (druhý krok vyřízení objednávky “2. Fakturace a dodání“)
Kupující má povinnost poskytnout Prodávajícímu všechny informace správně a pravdivě.
Informace, které Kupující poskytl v Objednávce bude považovat Prodávající za správné a pravdivé.
2.1.5 Ceny E-shopu
Ceny na E-shopu jsou prezentovány včetně DPH.)
Informace o ceně uváděné Prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Prodávající si vymezuje ve výjimečném případě zrušit vytvořenou objednávku v případě chybného uvedení ceny zboží na e-shopu.
Po přihlášení kupujícího v E-shopu jsou od cen odečítány slevy, a to v případě, že kupující spadá do některého z VIP členství.
Bez přihlášení kupujícího v E-shopu jsou ceny zobrazeny bez slev a výhod VIP členství.
Ceny a slevy nabízené prostřednictvím E-shopu (www.boukal.cz) jsou záměrně odděleny od cen a slev nabízených prostřednictvím B2B a obchodních zástupců. Ceny na E-shopu a ceny uváděné v B2B nebo ceny nabízené prostřednictvím obchodního zástupce jsou vypočítávány na základě interních pravidel společnosti a nejsou slučitelné. V případě že se rozhodne Kupující využít nabídky obchodního zástupce, ztrácí tak možnost využít cen a slev E-shopu nebo VIP klubu. Cenová nabídka obchodního zástupce je odvozena od doporučené prodejní ceny. Případná sleva je výhradně v režiji obchodního zástupce a neodečítá se od ceny na E-shopu (sleva se odečítá od doporučené prodejní ceny).
2.1.6 Náklady na doručení
Náklady na doručení jsou určeny výběrem typu přepravy (např. přepravní společnost / osobní odběr na prodejně) a výběrem typu platby (např. Dobírka / Platba karto online / Bankovní převod), v třetím kroku košíku: „3. Doprava a platba“.
Ceny za dopravu jsou k dispozici ZDE.
2.1.7 Potvrzení objednávky
V posledním čtvrtém kroku: „4. Souhrn objednávky“, a to před závazným potvrzením objednávky, má Kupující možnost zkontrolovat si veškeré zadané údaje a vybrané Zboží.
Objednávku je možné do okamžiku jejího dokončení měnit, doplňovat a kontrolovat.
Kliknutím Kupujícího na tlačítko „Objednat s povinností platby“ a zaškrtnutím políčka „Souhlasím s obchodními podmínkami“ odesílá Kupující svou objednávku a potvrzuje, že je srozuměn se zněním obchodních podmínek Prodávajícího a výslovně se zavazuje k zaplacení.
Objednávku Prodávající potvrdí Kupujícímu prostřednictvím E-mailu v co nejkratší době poté, kdy bude Prodávajícímu doručena. Přílohou tohoto potvrzení objednávky bude shrnutí objednávky a odkaz na tyto obchodní podmínky.
2.1.8 Změny objednávky po dokončení objednávky (uzavření kupní smlouvy)
Změna objednávky je možná pouze po vzájemné dohodě Prodávajícího s Kupujícím, popřípadě za podmínek stanovených zákonem nebo těmito obchodními podmínkami.
V případě potřeby kontaktuje Kupující Obchodní oddělení (https://www.boukal.cz/kontakt) nebo se informuje o svých možnostech přes E-mail objednavky@boukal.cz.
Zrušení Objednávky nebo odstoupení od smlouvy se řídí VOP Bod 3.3.
2.1.9 Platba za objednávku
Cenu zboží a případné náklady na doručení (VOP Bod 2.1.6) může Kupující uhradit Prodávajícímu způsobem zvoleným v kroku „3. Doprava a platba“:
a) Platba v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru na kamenné prodejně
V případě osobního odběru, tj. dodání, resp. vyzvednutí zboží v kamenné provozovně (pobočce), uhradí kupující kupní cenu zboží při převzetí zboží v kamenné provozně (pobočce), a to v hotovosti nebo platební kartou bez dalších nákladů za doručení.
b) Platba kartou on-line
Při platbě kartou on-line bude kupující v objednávce přesměrován na platební bránu a postupuje dle zobrazených instrukcí. Pro platbu kartou platí podmínky pro daný případ stanovené příslušnou bankou kupujícího. Výběrem této možnosti platby nejsou Kupujícímu účtovány další náklady za platbu.
c) Dobírka:
Kupující může zvolit platbu za zboží „na dobírku“, v takovém případě kupní cenu platí kupující v místě dodání zboží uvedeném v objednávce prostřednictvím dopravce, a to způsobem dle podmínek příslušného dopravce. Výběrem této možnosti platby jsou Kupujícímu účtovány další náklady za platbu.
d) Bankovní převod
Kupující zaplatí za Objednávku převodem částky na účet Prodávajícího. Dodací lhůta se pak odvíjí od připsání částky k úhradě na účet Prodávajícího.
2.2 Nákup prostřednictvím B2B
2.2.1 Ceny B2B
Ceny na B2B jsou prezentovány bez DPH.
Ceny a slevy nabízené prostřednictvím B2B (nebo E-mailem a telefonicky pod dohodě s Obchodním zástupcem) jsou vypočítány ze základního katalogového ceníku dodavatele Zboží, tudíž ne z ceny uváděné na E-shopu. Ceny na E-shopu a ceny uváděné v B2B systému jsou vypočítávány na základě interních pravidel společnosti a nejsou slučitelné.
2.3 Slevové kódy
2.3.1 Slevové poukázky / dárkové karty
Kód slevové poukázky zadává kupující v prvním kroku objednávky Košíku.
Slevová poukázka / dárková karta je sleva uváděn v „Kč“ a odečítána z celkové ceny objednávky.
Slevové poukázky lze uplatnit bez i po přihlášení do E-shopu.
Slevové poukázky nelze uplatnit v B2B.
2.3.2 Slevové kupóny
Kód slevového kupónu zadává kupující v prvním kroku objednávky Košíku.
Slevový kupón je sleva uváděn v „%“ a odečítána z celkové ceny objednávky.
Slevové kupóny lze uplatnit bez i po přihlášení do E-shopu.
Slevové kupóny nelze kombinovat po získání některého ze tří druhů VIP členství.
Slevové kupóny nelze uplatnit v B2B.
3. Objednávání a doručování zboží
3.1 Kupní smlouva
3.1.1 Uzavření smlouvy
Kupní smlouvu mezi Kupujícím a Prodávajícím je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
Pro uzavření Kupní smlouvy je potřeba, aby Kupující na E-shopu Prodávajícího vytvořil objednávku (také viz VOP Bod 2.1.7 a 3.1.2).
3.1.2 Postup uzavření Kupní smlouvy
Po výběru zboží na e-shopu prodávajícího, kde jsou uvedeny zákonné informace o nakupovaném zboží, označí kupující příslušné zboží, o které má zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“). Informace o ceně zboží, ceně a způsobu dopravy a způsobu platby budou uvedeny v procesu tvorby objednávky, kde si kupující zvolí způsob a cenu dopravy a způsob platby (viz VOP Bod 2.1.6). Celková cena bude uvedena ve shrnutí před odesláním objednávky dle zvoleného zboží, způsobu jeho doručení a platby.
Kupující v procesu objednávky uvede své identifikační a kontaktní údaje (viz VOP Bod 2.1.4)
Objednávku je možné do okamžiku jejího dokončení měnit, doplňovat a kontrolovat. Po provedení kontroly, potvrzení seznámení se a souhlasu s těmito obchodními podmínkami je možné prostřednictvím stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ objednávku dokončit (viz VOP Bod 2.1.7).
Kupující se dokončením objednávky prostřednictvím závazného potvrzení objednávky zboží výslovně zavazuje k zaplacení zboží.
Objednávku prodávající potvrdí kupujícímu prostřednictvím e-mailu v co nejkratší době poté, kdy bude prodávajícímu doručena. Přílohou tohoto potvrzení objednávky bude shrnutí objednávky a tyto obchodní podmínky ve znění účinném ke dni objednávky, které tvoří nedílnou součást kupní smlouvy.
Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o uzavřené smlouvě v textové podobě v přiměřené době po jejím uzavření, nejpozději však v okamžiku dodání zboží.
Je-li to potřebné s ohledem na povahu prodávaného zboží, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné. V takovém případě prodávající poskytne kupujícímu návod ke zboží digitální cestou. Návod v listinné podobě poskytne prodávající kupujícímu, pokud o to kupující požádá a není-li to s ohledem na okolnosti nebo způsob uzavření smlouvy či vlastnosti prodávaného zboží nepřiměřené.
Prodávající odešle kupujícímu kompletní zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 15 dnů od potvrzení objednávky, a to tak, aby zboží dodal kupujícímu nejpozději do 30 dnů, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. Je-li u zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle nejpozději do dvou pracovních dnů. V případě platby předem bude zboží odesláno až po připsání platby na účet prodávajícího.
Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval.
Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, potvrzení a certifikáty, odešle prodávající kupujícímu ihned po převzetí zboží, nejpozději do dvou dnů od převzetí zboží kupujícím.
3.2 Doručení Zboží
3.2.1 Vlastnické právo ke Zboží
Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího po převzetí a zaplacení celkové ceny zboží. V případě platby bankovním převodem je celková cena zaplacena připsáním na účet prodávajícího, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby.
3.2.2 Nepřevzetí Zboží Kupujícím
Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku převzetí zboží. V případě nepřevzetí zboží kupujícím, s výjimkou odmítnutí při převzetí z důvodu zjevného poškození zboží, přechází na kupujícího v okamžiku, kdy měl možnost ho převzít, ale z důvodů na straně kupujícího k převzetí nedošlo.
Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době porušením své povinnosti, je povinen prodávajícímu zaplatit cenu za dopravu. Prodávající pak cenu za Zboží vrátí na účet Kupujícího.
Prodávající je oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně E-mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, a i tak si Kupující zboží nepřevezme, zboží vhodným způsobem prodat. Náklady na dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně kupujícího ve výši nákladů na dopravu je prodejce oprávněn vůči kupujícímu vymáhat.
V případě, kdy kupující nepřevezme zboží, je prodávající oprávněn při opakovaném doručení zboží na žádost kupujícího požadovat náhradu nákladů s tímto opakovaným doručením a zároveň pokud je zvolen způsob úhrady při převzetí, nebo při další objednávce učiněné kupujícím na tomto e-shopu, požadovat po takovém kupujícím platbu předem.
3.3 Zrušení Objednávky a odstoupení od Smlouvy
3.3.1 Odstoupení od Smlouvy ze strany Kupujícího
Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoliv před dodáním zboží.
Kupující má právo od smlouvy odstoupit bez jakékoliv sankce a bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží, a to písemným (E-mailem) prohlášením učiněným vůči prodávajícímu do 14 dnů od převzetí zboží nebo převzetí posledního kusu zboží (je-li v rámci jedné objednávky dodáváno více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně), převzetí položky nebo části dodávky zboží (je-li zboží z několika položek nebo částí), nebo převzetí první dodávky pravidelně nebo opakovaně dodávaného zboží, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy je dostupný ZDE:
3.3.2 Vrácení peněz Kupujícímu po odstoupení od Kupní smlouvy
Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Nabízí-li prodávající v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. V případě, že bylo kupujícímu zboží dodáno prodávajícím zdarma, pak kupující nemá nárok na náhradu poštovného. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží, to neplatí, pokud mu prodávající nabídl, že si zboží sám vyzvedne. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu.
Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Náklady vrácení zboží nese kupující.
Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než obdrží zboží.
Dojde-li u vráceného zboží ke snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a odečíst jej od vracené částky.
3.3.3 Odstoupení od Smlouvy ze strany Prodávajícího
Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoliv před dodáním zboží, pokud není objektivně schopen z důvodů na straně třetích osob dodat kupujícímu zboží ve lhůtě přiměřené okolnostem a/nebo pokud vyjde najevo, že kupující porušil již dříve uzavřenou smlouvu s prodávajícím.
Prodávající zároveň kupujícího upozorňuje, že smlouva není uzavřena, pokud jsou zde oprávněné pochybnosti o skutečné identitě kupujícího nebo v případě zjevných chyb v uváděných informacích o zboží nebo ceně.
Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu zboží v podobě „dárku“, má Kupující povinnost při odstoupení od kupní smlouvy spolu se zbožím vrátit prodávajícímu i poskytnutý „dárek“.
4. Práva a povinnosti z vadného plnění
4.1 Jakost Zboží
4.1.1 Jakost Zboží při převzetí
Pokud má zboží při převzetí nedostatky (např. neodpovídá ujednanému popisu, druhu, množství, jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem, není vhodné k účelu, pro který jej kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, není dodáno s ujednaným příslušenstvím, pokyny k použití včetně návodu k montáži nebo instalaci; není vhodné k obvyklému nebo sjednanému účelu, neodpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu množstvím, jakostí, životností, funkčností, kompatibilitou a bezpečností, které může kupující rozumně očekávat a to i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením; není kompletní, tj. není dodáno s příslušenstvím včetně obalu, návodu k montáži či jiných pokynů, které mohl kupující rozumně očekávat nebo jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.
Odpovědnost za vady zboží uvedené v § 2161 odst. 2 OZ se nepoužije, pokud prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy písemně souhlasil.
4.1.2 Upozornění na Vadu Zboží
Kupující může u prodávajícího vytknout vadu nejpozději do dvou let od převzetí zboží a uplatnit nárok na bezplatné odstranění vady podle svého požadavku buď opravou, nebo dodáním nové věci bez vad, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady a zda může být druhým způsobem odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
4.1.3 Práva a povinnosti Prodávajícího při upozornění na Vadu Zboží
Prodávající může odmítnout vadu odstranit (opravou, nebo dodáním nové věci), je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. V takovém případě, pokud kupující vadu vytkl oprávněně, má kupující právo požadovat slevu z kupní ceny, nebo pokud vada není nevýznamná, právo od smlouvy odstoupit.
Při koupi použité věci může prodávající zkrátit lhůtu pro uplatnění práva z vadného plnění až na jeden rok od převzetí.
Během jednoho roku od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci není opotřebení věci jejím obvyklým užíváním.
U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady zboží odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení.
Prodávající odpovídá za vady v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v připojeném návodu.
Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající nebo poskytovatel digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, jde-li o věc s digitálními vlastnostmi.
4.1.4 Zboží s digitálními vlastnostmi
Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi, prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány ujednané aktualizace digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a zároveň, že vedle ujednaných aktualizací budou kupujícímu poskytovány aktualizace, které jsou nezbytné, aby si věc po převzetí uchovala vlastnosti podle § 2161 OZ (jakost při převzetí), a bude na jejich dostupnost upozorněn po dobu dvou let, mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, a je-li ujednáno poskytování po dobu delší dvou let, po celou tuto dobu, a/nebo po dobu, po kterou to kupující může rozumně očekávat, mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytnuty jednorázově. To neplatí, pokud prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace poskytovány nebudou a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil. Neprovedl-li kupující aktualizaci v přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla pouze v důsledku neprovedené aktualizace. To neplatí v případě, že kupující nebyl upozorněn na aktualizaci nebo na důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci neprovedl či ji provedl nesprávně v důsledku nedostatku v návodu.
Mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu a projeví-li se nebo vyskytne-li se vada v této době, pak se má za to, že jsou digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány vadně.
4.1.5 Opakovaná/podstatná vada
Projeví-li se vada opakovaně nebo je-li vada podstatná, může kupující uplatnit právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy. Kupující však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.
4.1.6 Záruka na Zboží nad rámec odpovědnosti
U vybraného zboží se prodávající zavazuje poskytnout kupujícímu nad rámec odpovědnosti za vady při převzetí zboží rovněž i smluvní záruku v délce trvání 24 měsíců. V případě smluvní záruky prodávající vydá kupujícímu nejpozději při převzetí zboží potvrzení o záruce za jakost (záruční list) v textové podobě dle § 2174a OZ.
Zaručí-li se prodávající, že si věc po určitou dobu při obvyklém použití uchová své funkce a výkonnost, platí, že má kupující ze záruky alespoň právo na dodání nové věci bez vad nebo na opravu věci. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu věci.
5. Reklamační řád
5.1 Všeobecná ustanovení
Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží.
Reklamační řád popisuje postup, jakým způsobem přistupovat při reklamaci zboží pořízeného od prodávajícího.
Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem.
Záruka na zboží prodávané prostřednictvím tohoto internetového obchodu se řídí a je v souladu s platnou legislativou. Nedílnou součást záručních podmínek tvoří záruční podmínky výrobce. Přijetí reklamace je podmíněno průkazností nákupu reklamovaného zboží v internetovém obchodě, čehož důkazem je daňový doklad - faktura a řádně vyplněný záruční list.
5.1.1 Vrácení Zboží do 14 dní bez udání důvodu
U zboží nakoupeného prostřednictvím internetového obchodu má zákazník do 14 dnů od doručení zboží nárok na jeho vrácení bez udání důvodu. Místem uplatnění reklamace je adresa sídla provozovatele. Zboží nesmí být žádným způsobem poškozeno či jinak znehodnoceno a nesmí být na něm patrny žádné známky používání. Zboží musí být zabaleno v originálním balení (včetně veškerého příslušenství a dokumentace) a odesláno nejpozději 14. den od data doručení zákazníkovi na adresu provozovatele. Po doručení a kontrole zboží bude zákazníkovi zaslána částka odpovídající kupní ceně zaplacené za zboží na zákazníkem uvedené číslo účtu, popř. v hotovosti prostřednictvím poštovní složenky či jinak dle vzájemné dohody.
5.1.2 Náklady vynaložené na vrácení Zboží
Náklady na vrácení zboží po odstoupení od smlouvy nebo v případě reklamace nese kupující, pokud se obě strany nedohodnou jinak.
5.2 Délka záruční doby
Záruční doba začíná běžet zásadně dnem převzetí zboží Kupujícím, tj. dnem uvedeným na záručním listě.
Při prodeji spotřebního zboží je zákonná záruční doba 24 měsíců, nestanoví-li zvláštní právní předpis lhůtu delší. Výjimku může tvořit zboží prodávané se slevou (zboží poškozené, použité, nekompletní atd. – taková charakteristika je vždy uvedena u zboží – pokud není, má se za to, že se jedná o zboží nové, nepoškozené a kompletní). Jde-li o věci použité, neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím, a práva z odpovědnosti za vady věci zaniknou, nebyla-li uplatněna do 12 měsíců ode dne převzetí věci Kupujícím. Tuto dobu uvede prodávající v dokladu o prodeji věci a dostatečně výrazně i u nabízeného zboží a v potvrzení objednávky. U věcí prodávaných za nižší cenu z důvodu vady či nekompletnosti se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána.
Prodávající může tuto zákonnou lhůtu prodloužit. Délka záruční doby je vždy vyznačena na záručním listě (ve sloupci záruka). Záruční doba se skládá ze zákonné lhůty (24 měsíců) a případně prodloužené záruční lhůty. Záruční doba se dále prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamaci. Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době.
U prodloužené lhůty se reklamace řídí výhradně tímto Reklamačním řádem.
5.3 Záruční podmínky
Kupujícímu je doporučeno, aby bezprostředně při dodání překontroloval spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky s firemním logem, poškození krabice) podle přiloženého přepravního listu. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou, s tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce.
Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu: reklamace@boukal.cz, sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat faxem, e-mailem, nebo poštou prodávajícímu. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje Kupujícího práva věc reklamovat, dává však prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
Místem pro uplatnění reklamace je BOUKAL s.r.o., Partyzánská 108, Litvínov - Chudeřín, 436 03. Kupující může zboží reklamovat i v pobočkách prodávajícího, kde došlo ke koupi zboží (pro urychlení vyřízení reklamace však doporučujeme adresu výše uvedenou). Je-li však v záručním listě zboží uveden autorizovaný servis, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní Kupující právo v autorizovaném servisním středisku.
Kupující může vadné zboží na reklamaci zaslat přepravní službou na adresu provozovny prodávajícího nebo autorizovaného servisu. Reklamované zboží by mělo být důkladně zabezpečeno, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození, balík by měl být označen viditelně "REKLAMACE" a obsahovat: reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství), doporučujeme přiložit kopii nákupního dokladu a vypsat Reklamační formulář (VOP Bod 5.4.1), který je ke stažení, s podrobným popisem závady a dostatečné kontaktní údaje Kupujícího (zejm. zpáteční adresa a tel. číslo). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží.
Kupující-podnikatel doloží platnost záruky předložením nákupního dokladu, pokud bylo v minulosti zboží reklamováno, též doloží doklad o reklamaci. Na nabývacím dokladu (nákupní nebo reklamační doklad) musí být stejné sériové číslo, jako na reklamovaném výrobku (pokud výrobek sériové číslo má).
5.3.1 Neplatnost nebo zánik záruky
V níže uvedených případech nemusí být uznána platnost záruky:
· Údaje v záručním listě se liší od údajů uvedených na štítku stroje.
· Výrobek nelze dle záručního listu identifikovat.
· Výrobek byl používán v rozporu s návodem k obsluze, byl užíván pro jiné účely nebo v jiných podmínkách, než je obvyklé.
· Zásahem do výrobku včetně úprav jiným, než autorizovaným servisním střediskem (např. výměna či úpravy přívodních kabelů).
· Výrobek byl mechanicky poškozen - např. pádem nebo úderem.
· Poškození výrobku bylo způsobeno vnějšími vlivy, např. znečištěním, nevhodným prostředím nebo vyšší mocí.
· Poškození výrobku vinou uživatele např. použití nevhodného příslušenství, přetížením, nebo byla-li zanedbána péče či běžná údržba o výrobek.
· Byl-li stroj používán dále i po projevující se závadě.
Záruka se nevztahuje na opotřebení stroje způsobené jejím obvyklým užíváním a na běžnou údržbu výrobku (např. výměna tuků, uhlíků, těsnění a pod.).
Stroj musí být k záruční opravě předán v čistém stavu. Čištění stroje nespadá do opravy a není tudíž zahrnuto do rozsahu prací v rámci záruční opravy. pokud bude stroj znečištěn, vyhrazuje si distributor právo na fakturaci prací spojených s vyčistěním stroje. Pokud bude stroj znečištěn, vyhrazuje si distributor právo na fakturaci prací spojených s vyčistěním stroje.
Servis vyjíždí až ke strojům nad 300 kg váhy. Do 300 kg váhy je nutné po dohodě s reklamačním oddělením stroj zaslat na servisní středisko k diagnostice.
5.4 Postup vyřízení reklamace
5.4.1 Uplatnění reklamace
Kupující by měl uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Kupující uvede při uplatnění reklamace své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
Reklamační formulář ke stažení v PDF / EXCEL.
Kupující má také možnost řešit reklamaci napřímo s Prodávajícím na provozovně v době otevření provozovny (o pracovní dobu). Prodávající zajišťuje po celou provozní dobu přítomnost pracovníka pověřeného vyřizováním reklamací.
5.4.2 Prokázání nákupu Zboží u Prodávajícího
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od okamžiku uplatnění (oznámení) reklamace. Kupující předá či doručí zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě současně nebo následně po uplatnění reklamace. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
5.4.3 Písemné potvrzení o převzetí zboží k reklamaci
Prodávající vydá kupujícímu při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
5.4.4 Písemné potvrzení o uplatnění reklamace
Prodávající vydá kupujícímu při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
5.4.5 Odstranění vady v rámci reklamace
Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který pokud kupující věc koupil.
Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí a kupujícího informuje o vyřízení reklamace na uvedené kontaktní údaje nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. V případě, že prodávající reklamaci v uvedené lhůtě nevyřídí včetně vyrozumění kupujícího o vyřízení reklamace, má kupující po uplynutí této lhůty právo odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na hmotném nosiči, nebo služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je kupující požadoval.
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, a/nebo ji neodstraní dle § 2170 odst. 1 a 2 OZ, a/nebo je z prohlášení prodávajícího či okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy. Kupující však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.
Doba pro uplatnění práva z vadného plnění se prodlužuje o dobu, po kterou nemohl kupující v případě oprávněné reklamace zboží užívat.
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.
Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
6. Ochran osobních údajů
6.1 Správa osobních údajů
6.1.1 Správce osobních údajů
Správcem osobních údajů poskytnutých za účelem plnění předmětu smlouvy je prodávající (kontaktní údaje viz VOP Bod 1.2).
6.1.2 Účel zpracování, rozsah osobních údajů a právní základ pro zpracování
Kupující bere na vědomí, že pro účely uzavření kupní smlouvy, její následné plnění (zpracování objednávky, zajištění vyskladnění a doručení zboží) a případného řešení práv z vadného plnění (reklamací) správce zpracuje a uchová v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen GDPR), jeho osobní údaje v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mail a telefonní číslo.
Právním základem pro zpracování osobních údajů je v souladu s článkem 6 odst. 1 písm. b) GDPR plnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je kupující.
6.1.3 Kategorie příjemců/příjemci osobních údajů
Správce se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout jiným subjektům než následujícím zpracovatelům:
a. smluvnímu dopravci, kterého si kupující zvolí v objednávkovém formuláři, za účelem dodání zboží. Seznam dopravců je dostupný ZDE: https://www.boukal.cz/doprava-a-platba, přičemž údaje budou poskytnuty v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefonní číslo;
b. provozovateli portálu Heureka.cz za účelem generování a zasílání dotazníků spokojenosti s nákupem v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je internetový obchod zapojen. Právním základem pro zpracování je v tomto případě v souladu s článkem 6 odst. 1 písm. f) GDPR oprávněný zájem správce, který spočívá ve zjišťování spokojenosti kupujícího s nákupem u správce. Zasílání dotazníků se týká všech kupujících, kteří neodmítli zasílání obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 3 zákona o některých službách informační společnosti (č. 480/2004 Sb.), a je prováděno po každém nákupu na internetovém obchodu. Provozovatel portálu Heureka.cz je oprávněn předanou e-mailovou adresu použít výhradně za účelem vygenerování a zaslání dotazníku spokojenosti ve smyslu Podmínek programu Ověřeno zákazníky dostupných zde: heurekashopping.cz/pro-obchodni-partnery/podminky-pouzivani. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky může kupující kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě námitky nebude dotazník kupujícímu dále zasílán.
6.1.4 Doba uložení osobních údajů
Osobní údaje budou správcem uloženy po dobu nutnou ke splnění smlouvy (zpracování objednávky, vyskladnění a doručení zboží) a dále po dobu zákonné záruky (24 měsíců od převzetí zboží) či po dobu poskytnuté záruky smluvní.
Kupující bere na vědomí, že správce má dle § 31 zákona o účetnictví (č. 593/1991 Sb.) povinnost uschovat účetní doklady a účetní záznamy (faktury) po dobu 5 let počínajících koncem účetního období, kterého se týkají (to znamená, pokud nakoupíte zboží v průběhu roku 2018, musí být faktura uchována do konce roku 2023). Správce má také povinnost vyplývající z § 47 zákona o správě daní a poplatků (č. 337/1992 Sb.) uchovat fakturu po dobu 3 let od konce zdaňovacího období, v němž vznikla daňová povinnost související s fakturou (to znamená, pokud nakoupíte zboží v průběhu roku 2018, musí být faktura pro účely daňového řízení uchována do konce roku 2021). Faktura obsahuje následující osobní údaje: jméno, příjmení a adresu.
6.1.5 Plátci DPH
Kupující bere rovněž na vědomí, že správce má dle § 35 zákona o dani z přidané hodnoty (č. 235/2004 Sb.), povinnost uschovat daňové doklady po dobu 10 let od konce zdaňovacího období, ve kterém se plnění uskutečnilo (to znamená, pokud nakoupíte zboží v průběhu roku 2018, musí být faktura uchována do konce roku 2028). Daňový doklad obsahuje následující osobní údaje: jméno, příjmení a adresu.
6.1.6 Práva kupujícího ve vztahu k osobním údajům
Kupující dále bere na vědomí, že dle článků 15 až 21 GDPR má právo:
· na přístup k osobním údajům, které sestává z práva získat od správce potvrzení, zda osobní údaje, které se ho týkají, jsou či nejsou zpracovávány, a pokud je tomu tak, má právo získat přístup k těmto osobním údajům a k informacím vymezeným v článku 15 GDPR;
· na opravu nepřesných osobních údajů, které se ho týkají, dále s přihlédnutím k účelům zpracování má kupující právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení dle článku 16 GDPR;
· na výmaz („právo být zapomenut“), které spočívá v tom, že správce bez zbytečného odkladu vymaže osobní údaje, které se kupujícího týkají, jakmile již nebudou potřebné pro účely plnění smlouvy, pokud není dán jiný zákonný důvod pro jejich další zpracování;
· na omezení zpracování osobních údajů v případech vymezených článkem 18 GDPR;
· na přenositelnost údajů dle podmínek článku 20 GDPR;
· vznést námitku proti zpracování osobních údajů dle článku 21 GDPR.
· Správce poskytne kupujícímu na žádost informace o přijatých opatřeních v každém případě nejpozději do 20 dnů od obdržení žádosti.
V případě pochybností o zpracovávání osobních údajů má kupující právo se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů, který je v této oblasti dozorovým orgánem, a podat k němu stížnost.
Prodávající umožní nákup bez registrace, přičemž údaje neregistrovaných kupujících využije výhradně k plnění předmětu smlouvy, nikoliv k marketingovým či obchodním účelům.
6.1.7 Cookies
7. Řešení sporů
7.1 Vzájemné spory
7.1.1 Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím
Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
Kupující má podle zákona o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) právo na mimosoudní řešení sporu ze spotřebitelské smlouvy. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné ZDE: www.coi.cz.
Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh kupujícího, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy kupující uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
Kupující má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné ZDE: ec.europa.eu/consumers/odr/.
Kupující se rovněž může obrátit s žádostí o radu ohledně svých spotřebitelských práv na dTest, o.p.s. ZDE: www.dtest.cz/poradna či na telefonu 299 149 009.
Dozor nad dodržováním povinností podle zákona o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) vykonává www.coi.cz.
8. Ostatní
8.1 Zpětný odběr
8.1.1 Zpětný odběr elektrozařízení a jiného Zboží
V případě, že Prodávající prodává zboží, které podléhá zpětnému odběru elektrozařízení a jiných výrobku, pak platí níže uvedené:
Prodávající zajišťuje zpětný odběr elektrozařízení z domácností a oddělený sběr elektroodpadu, baterií a akumulátorů v souladu s příslušnými právními předpisy.
Kupující je oprávněn odevzdat staré elektrozařízení při nákupu nového obdobného elektrozařízení nebo baterií či akumulátorů na provozovně prodávajícího. Kupující je také oprávněn vrátit elektrozařízení, elektroodpad či baterie nebo akumulátory ve sběrnách určených ke sběru uvedeného odpadu v příslušné obci.
Prodávající dále zajišťuje zpětný odběr elektrozařízení od domácností zdarma přímo v domácnosti, pokud si kupující objedná zboží podobného typu a použití. Zpětný odběr se vztahuje na elektrozařízení v počtu odpovídajícím objednanému zboží.
Elektrozařízení, elektroodpad, baterie ani akumulátory nesmí být odstraňovány spolu se směsným odpadem, ale musí být odkládány na místech k tomu určených, tj. ve sběrných dvorech nebo místech jejich zpětného odběru, například na místech uvedených výše. Uvedená zařízení a odpady budou dále využity k výrobě nových zařízení. Nebezpečné a škodlivé látky z těchto zařízení a odpadů mohou poškodit životní prostředí či lidské zdraví.
8.2 Závěrečná ustanovení
8.2.1 Neuvedené záležitosti ve VOP
Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.
Smlouva a otázky související se řídí českým právem.
8.2.2 Změny Obchodních podmínek
Změny obchodních podmínek v jiné, než oboustranně odsouhlasené písemné formě jsou vyloučeny. Kupní smlouva včetně podmínek je prodávajícím archivována v elektronické podobě bez možnosti přístupu kupujícího. Nicméně veškeré písemnosti, u nichž je zákonem vyžadována textová podoba, obdrží kupující e-mailem, kdy bude mít zajištěn trvalý přístup k nezměněným písemnostem.
Doporučujeme tyto písemnosti, zejména objednávku a obchodní podmínky uložit pro pozdější použití.